Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A szálkás test, és annak elérése:

Az izmos test látványa magabiztosságot, erőt és egészséget sugároz, a külvilág elismerését váltja ki.

Mindenki lehet szálkás?

Bizonyos mértékig igen, csak van akinek többet és más módszerrel kell dolgoznia érte. Figyelj!

Testalkatunkat genotípusunk határozza meg, tehát már magzati korban eldől, attól függően hogy mely csíralemez fejlődik erőteljesebben. Ezek szerint 3 testalkat típusról beszélünk:

Leptosom, azaz csontos testalkattípus. Az ő izomrostjaik akkor is láthatók, ha azok fejletlenek. Az ő pajzsmirigyük az átlagtól eltérően több tiroxin nevű hormont termel, amely az alapanyagcseréért felelős. Ennek eredményeképpen szinte minden zsírszövetet leégetnek testükről.

Ajánlom számukra: fehérje-és energiadús táplálkozást, minél több pihenést és heti több alkalommal stretching gyakorlatok végzését. Rövidebb és intenzívebb kardióterhelést célszerű gyakorolniuk a nyújtófoglalkozásokon kívül.

 

Atletikus, ők mindenben közepesnek tekinthetők, izomzatuk könnyen fejlődik.

Ahhoz hogy izomzatuk láthatóvá váljon, heti 2-3 alkalommal nekik is végezni kell erősítő edzéseket, valamint azok végén 10-15 perces nyújtógyakorlatokat.

Piknikus, ők veleszületetten magasabb zsírszinttel rendelkeznek. Tőlük a legkevésbé sem várható hogy a klasszikus értelemben véve szálkás izomzatuk legyen.

Számukra legfontosabb az egészség megőrzése, és az hogy genetikus határaikon belül a lehető legcsinosabbak legyenek.

Javasolt hetente 4x - 5x egy órás, alacsony intenzitású zsírégető edzéseket végezni. Emellett heti 1-2 alkalommal erősítő edzés gyakorlása kis súllyal, nagy ismétlésszámmal. Ami fontos, hogy ügyeljenek a csökkentett energia- és vízbevitelre.

Sokan 1-2 alkalom edzés után várják a csodás átalakulást. Ám kevesen tudják, hogy a rendszeresen végzett erősítő edzések hatása 8 hét után várható. (Ekkor kezdődik a sejtadaptáció, sejtvastagodás). Aki ezen túl is rendszeresen végez erősítő edzéseket, edzésről-edzésre látható lesz a változás. Nagyon fontos arra figyelnünk, hogy egyre többet edzzünk, és a gyakorlatok intenzitását is növeljük! Azok akik elérték az áhított testformát, továbbra is  fenntartóedzéseket kell végezniük heti 2-3 alkalommal. Hiszen az izomzatot ha nem használjuk egy hétig, még elviseli, ám 2-3 hét kihagyás után elkezd leépülni.

Tehát nyaralás alkalmával is érdemes folytatni az elkezdett edzésprogramot!

Mit ajánlok azoknak akik már idén nyáron is szeretnének szálkás izomzatot?

Emeljék fel zsírégető edzéseik számát heti 4 alkalomra, és heti 1 alkalommal erősítő edzéseket is végezzenek! 2-3 hét után emeljék az erősítő edzések számát 2-re, majd egy hónap múlva 3-ra. Természetesen ilyenkor 1-1 zsírégető edzést el is hagyhatnak.

Az eredmény június közepétől várható, abban az esetben, ha ezt már holnaptól elkezdi, és végzi az edzéseket kitartóan, nem hagyja ki azokat!